Levering & garantie

Verzenden:

Algemene informatie over het verzenden van producten:
Wij verzenden onze bestellingen via TNT post.

Verzendkosten:
De verzendkosten zijn afhankelijk van het totale gewicht van uw bestelling:
Uw bestelling kan na overleg ook worden gehaald.
Is het totale gewicht van uw bestelling meer dan 30KG dan is verzending niet mogelijk.
Uw bestelling kan dan alleen worden opgehaald.

Retourneren:

Algemene informatie voor retour van producten:
Om een aantal redenen kan het zijn dat u een product of bestelling moet retourneren, bijvoorbeeld omdat:
1. Er is een defect of verkeerd product geleverd.
2. De levering is tijdens transport beschadigd.
3. Een product is binnen de garantietermijn defect gegaan.

Hieronder kunt u lezen hoe u in dergelijke situaties uw product of bestelling kunt retourneren.

Defect bij ontvangst:
Defect of verkeerd product bij ontvangst (DOA)
Een DOA is een product direct na aanschaf defect is (hierbij geldt dat het product binnen de 8 dagen in bezit moet zijn van 2Invent vof). Mocht een dergelijk product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan contact op met onze klantenservice op nummer 0529 455669 of email naar info@2invent.nl.
U heeft een defect product (geen D.O.A.)
Onder een niet D.O.A. product verstaan wij een product dat na 8 dagen defect is gegaan. Mocht een product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan contact op met onze klantenservice op nummer 0529 455669 of email naar info@2invent.nl. Aangezien 2invent een carry-in garantie hanteert zijn de verzendkosten van de klant naar 2invent voor uw rekening. Indien u een product naar ons verstuurd heeft zal 2invent kosteloos het vervangende/gerepareerde product naar u terugsturen.

Transportschade:
Allereerst is het belangrijk dat u NOOIT een beschadigd pakket bij ontvangst aanneemt! Doet u dit wel en het product blijkt beschadigd, dan dient u binnen 24 uur op het postkantoor proces-verbaal te laten opmaken. Zonder dit verbaal kunnen wij het product niet omruilen. Neem vervolgens contact op met onze klantenservice op 0529 455669.

Retourprocedure:
Neem altijd eerst contact op met onze klantenservice, u krijgt van ons de verzendinstructies.
1. Zorg dat u uw factuur bijvoegt bij de zending.
2. Zorg dat u een gedegen klachtomschrijving bijvoegt.
3. Zorg dat het product compleet wordt ingeleverd.
4. Zorg voor een gedegen omverpakking.
5. Zorg voor vermelding van e-mail en of telefoonnummer waarop u te bereiken bent.
6. Zorg dat u uw pakket voldoende gefrankeerd opstuurt.

Retouradres:
U kunt uw product(en) retourneren naar:

2Invent vof
T.a.v. Afdeling Retour
Papaverstraat 21
7731VS Ommen

Kosten bij retourneren:
De kosten voor het terugsturen van een product zijn voor rekening van de klant, tenzij:
• Het een DOA product betreft.
• Het een door ons verkeerd geleverd product is.

Let op: alle retourzendingen dienen gefrankeerd te worden verzonden. In bovenstaande gevallen stort 2Invent Webshop de verzendkosten naar u terug. Pakketten die niet gefrankeerd zijn, worden altijd door ons geweigerd. Vermeld bij deze zending wel uw bank- of gironummer, zodat wij de gemaakte kosten voor het verzenden aan u kunnen terugstorten.

Voorwaarden bij retourneren of ruilen:
Voor alle retourzendingen gelden de volgende richtlijnen:
• Alle oorspronkelijke verpakkingsmaterialen moeten worden meegeleverd.
• Alle kabels, drivers, programmatuur, handleidingen etc. moeten aanwezig zijn.
• Het product moet voorzien zijn van een (duidelijke) probleemomschrijving.
• Het product moet voorzien zijn van een kopie van de aankoopfactuur.
• Het product dient degelijk verpakt te zijn.
• Wanneer na testen op ons servicecenter een defect niet wordt geconstateerd, worden mogelijke (retour)verzendkosten en onderzoekskosten in rekening gebracht.

Hoe zit het met de garantie ?
Voor bijna alle aangeboden producten geldt dat de fabrieksgarantie wordt aangehouden. Dat is per fabrikant en onderdeel verschillend en zal dan ook per onderdeel moeten worden bekeken. Er wordt wel vanuit gegaan dat alle onderdelen door vakbekwame personen worden gemonteerd, hierop is ook de garantie gebaseerd. Indien er montagevoorschriften worden bijgeleverd is dit alleen ter ondersteuning van het product. Foutieve montage en/of gebruik van het product kan niet onder garantie vallen.